Hvad indeholder en drift- og serviceaftale?

Dataaftale

Et dataaftaleinkluderer datavisning og -adgang, samt et kvalitetssikringsmodul. 

Datavisning og -adgang

  • Fri adgang til data på www.calypso.watsonc.dk, hvor blandt andet vandstandsdata fra GEUS’ Jupiterdatabase, vandløbsdata fra Danmarks Miljøportal, nedbør fra DMI og data fra hundredvis af online sensorer kan ses og downloades 
  • Backup på alt data 
  • Automatisk upload af vandstandsdata i boringer til Jupiter (hvor boringerne har et DGU nr.) og vandstands- og flowdata for vandløb til Danmarks Miljøportal.
  • API adgang til alle data 
  • Fri support 

Kvalitetssikring

Alle enheder bliver indført i Calypso Kvalitetssikringsmodul, hvor indkomne data løbende bliver kontrolleret for manglende data, niveauspring, støj og andre anormaliteter. Såfremt service abonnementet tilkøbes overvåger WatsonC løbende notifikationer fra den automatiske kvalitetssikring og tager aktion på udbedring af problemer. 

Serviceaftale

Aftalen inkluderer: 

  • Minimum årligt eftersyn med kontrol af udstyrstilstand og evt. pejlekote 
  • Minimum årlig kontrolmåling og batteriskifte 
  • Løbende opfølgning på notifikationer fra den automatiske kvalitetssikring og tilsyn såfremt enheden stopper med at sende eller hvis data viser anormaliteter 
  • Indarbejdning af kontrolmålinger i platform og evt. korrektion af spring, drift eller andre datafejl 
  • Ved driftsproblemer tilses enheden inden for den aftalte tidsramme

Aftalen inkluderer ikke

  • hærværk på udstyr forvoldt af mennesker og dyr 
  • oversvømmelse af sendeterminal 
  • tyveri af udstyr